Fabian Utsch

I’m a 3D freelancer with an affinity for procedural cleverness.

My journey started at a young age with my first steps in the world of computer-generated images. After school, I studied time-based media (media design) in Mainz. During this time, I developed a fundamental knowledge of 3D simulation and animation. After receiving my bachelor degree, I moved to Hamburg in order to study (Sound Vision) Games and improve my skills in the technical aspects of 3D and real-time engines. Besides animations and simulations and I’m especially interested in procedural generation, which is also the topic of my master degree.

Meine Reise begann in jungen Jahren, mit meinen ersten Schritten in die Welt der computergenerierten Bilder. Nach der Schule studierte ich in Mainz Zeitbasierte Medien (Mediendesign). Während dieser Zeit habe ich mir ein grundlegendes Wissen über 3D-Simulation und Animation angeeignet. Nach meinem Bachelor-Abschluss bin ich nach Hamburg gezogen, um (Sound Vision) Games zu studieren und meine Fähigkeiten in den technischen Aspekten von 3D- und Echtzeit-Engines zu verbessern. Neben Animationen und Simulationen interessiere ich mich besonders für die prozedurale Generierung, welche auch das Thema meiner Masterarbeit ist.

fabian_utsch

Software

Houdini
Cinema 4D
Adobe Creative Suite
Redshift
Octane
Unreal Engine

Tasks

Animation
Simulation
Modeling
Procedural Generation
Post